ChatGPT i AI w marketingu: Jak docierać do klientów przez nowe wyszukiwarki

18 czerwca w Centrum Kreatywności Targowa odbyło się szkolenie „ChatGPT: Jak dotrzeć do konsumenta przez wyszukiwarkę AI”, które poprowadził Marcin Kubik, Partner i Head of Growth w Agencji Whites. Zajęcia były częścią cyklu Szkoły Kreatywności 2025 i skupiły się na przełomowej roli sztucznej inteligencji w kształtowaniu ścieżki zakupowej nowoczesnych konsumentów. Uczestnicy mieli okazję poznać praktyczne zastosowania narzędzi AI – w tym ChatGPT – w budowaniu skutecznych strategii marketingowych i zwiększaniu efektywności działań online.

Nowa ścieżka zakupowa w dobie AI

Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki klienci szukają informacji i podejmują decyzje zakupowe. Podczas szkolenia uczestnicy poznali możliwości ChatGPT jako wyszukiwarki AI i dowiedzieli się, jak obecność marki w takich narzędziach wpływa na efektywność marketingową oraz sprzedaż. Ekspert Marcin Kubik z Agencji Whites pokazał, jak dostosować się do nowego krajobrazu digitalowego, w którym to nie algorytmy Google, a modele językowe zaczynają grać główną rolę.

Użytkownicy szukając nowych marek mówią, że chcą coś 'wygooglować’, ale właśnie to się zmienia” – mówił Marcin Kubik wprowadzając uczestników do szkolenia.

Strategie, które odpowiadają na potrzeby współczesnego konsumenta

Szkolenie było praktycznym przewodnikiem po tworzeniu strategii marketingowych odpowiadających na zmieniające się zachowania użytkowników. Uczestnicy dowiedzieli się, jak zwiększyć widoczność marki, skutecznie wykorzystując AI do budowy doświadczeń zakupowych i przyciągania uwagi klientów. Wszystko po to, by wyprzedzić konkurencję w erze konwersacyjnych wyszukiwarek.

Konsumenci, którzy korzystają z wyszukiwarek AI robią to, aby rozwiązywać swoje problemy, które zamieniają się w konwersję.” W badaniu, na które powołał się prowadzący, aż 41% użytkowników potwoerdziło, że korzystało z wyszukiwarek w celu zakupów online.