Raport State of Martech Poland, to długo oczekiwana odpowiedź na pytanie:
Jak polscy marketerzy wykorzystują technologie marketingowe i z jakimi wyzwaniami się mierzą?
Dotychczas wiedza dotycząca używanych w organizacjach narzędzi z zakresu technologii marketingowych czerpana była z opracowań zagranicznych, niemających dokładnego odzwierciedlenia na naszym rynku. Dlatego do udziału w badaniu zaprosiliśmy 100+ doświadczonych marketerów działających wyłącznie na polskim rynku. Wyniki badania znajdziesz w tym raporcie.
Różnorodność branż i perspektyw sprawia, że wyniki badania prezentują przekrojowy obraz aktualnych wyzwań i trendów w marketingu. Dlatego możesz mieć pewność – to, co znajdziesz w raporcie, ma realne przełożenie również na sytuację Twojej firmy.
„State of MarTech Poland H1 2025” to pierwsze na polskim rynku tak kompleksowe badanie poświęcone wykorzystaniu technologii marketingowych (MarTech).
Regularna analiza tego sektora pokazuje, że brakuje rzetelnych opracowań na temat polskiego rynku MarTech, a dostępne raporty koncentrują się głównie na USA i Europie Zachodniej. Sami wielokrotnie napotykaliśmy ten problem, dlatego postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce i oddać głos polskim marketerom, projektując i przygotowując badaniewspólnie z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania – mówi Nikodem Sarna, Head of MarTech& CX w agencji Altavia Kamikaze + K2. – Jako uczelnia od lat kształcąca specjalistów w zakresie komunikacji społecznej, a teraz także w obszarze Digital Marketingu, związana z rozwijaniem technologii informatycznych, dostrzegamy wiele stron cyfrowego medalu. Nowe rozwiązania wymagają oczywiście profesjonalnej intuicji, znajomości konkretnych narzędzi czy oprogramowania, ale przede wszystkim – wiążą się z wyzwaniami, o których wielu z praktyków zapomina. To wiedza, połączona z umiejętnością wszechstronnego myślenia i kreatywnością, jest kluczem dostanięcia na podium. Dlatego zależy nam nie tylko na tym, aby biznes wspierał nas – my także jako akademicy chcemy wspierać biznes w budowaniu wiedzy, przydatnej w radzeniu sobie z każdą technologiczną zmianą. Wiedzy, która ma praktyczne zastosowanie w codziennych zmaganiach ze współczesnością – dodaje dr Iwona Leonowicz Bukała, Dziekanka Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ.
Centrum Kreatywności Targowa objęła raport patronatem. Link do pobrania raportu: https://k2precise.pl/raport-state-of-martech-poland-2025/