Platforma e-commerce wybrana, produkty w sklepie internetowym dodane, system płatności podpięty… i co dalej? Dowiedz się, jak jeszcze lepiej prowadzić firmę w e-commerce i podnosić wartość koszyka. Zapisz się na webinar „Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce”, który odbędzie się 21 stycznia. Eksperci e-commerce pokażą kilka sprawdzonych sposobów na rozwój sklepu w internecie. Wydarzenie organizuje Krajowa Izba Gospodarcza.
Pandemia COVID-19 postawiła przed biznesem nieoczekiwane wyzwania. Firmy, aby utrzymać się na rynku, zaczęły sprzedawać swoje produkty i usługi w Internecie. Jeśli czytasz ten tekst, to pewnie temat jest Ci bliski. Jedno jest pewne – e-commerce nie jest tylko doraźnym działaniem. Nowy porządek, tzw. new normal właśnie się umacnia. A wraz z nim powinien umacniać się Twój sklep internetowy.
Najtrudniejszy pierwszy rok
Dane mówią, że po pierwszym roku działalności upada 30 proc., a po 5 latach 70 proc. małych i średnich firm (źródło: Euler Hermes). Na dodatek w pierwszym półroczu 2020 roku powstało blisko 5,5 tys. nowych sklepów internetowych. Jednocześnie wykreślono nie więcej niż 2 tys. Obecnie na rynku działa około 40 tys. zarejestrowanych sklepów internetowych, co sprawia, że Polska jest jednym z większych, a na pewno najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków e-commerce w Europie (źródło: Bisnode).
Jak widać, na rynku jest ogromna konkurencja. Jak w takiej sytuacji przetrwać pierwszy rok w e-commerce? Poznaj 12 skutecznych rad na pierwszych 12 miesięcy Twojego sklepu internetowego. Webinar „Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce” odbędzie się 21 stycznia w godz. 11.00-12.30, na platformie Zoom.
Jak zrobić naprawdę dobry sklep internetowy?
Podczas webinaru eksperci AWX commerce i Ecometrixo opowiedzą o 12 naprawdę ważnych sprawach dla prowadzenia sklepu internetowego.
Poznasz następujące zagadnienia:
- Jak sprawdzić, czy nasz pomysł na biznes jest dobry?
- Czy nasz produkt jest na pewno dopasowany do e-commerce?
- Co wybrać marketplace czy sklep własny?
- Jak social selling wspiera sprzedaż?
- Jak budować politykę cenową, by nie odwróciła się przeciwko nam?
- Płatności online
- Logistyka, kurierzy, magazynowanie
- Jak czytać i analizować dane ze swojego e-sklepu?
- Marketing to strata pieniędzy, czy możliwości?
- Po co jest segmentacja klientów?
- Ścieżka konsumenta – jak do tego podejść?
- Ekspansja na rynki zagraniczne
Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce?
Podczas webinaru o gospodarczych i prawnych aspektach rynku e-commerce opowiedzą eksperci KIG: Piotr Soroczyński, główny ekonomista KIG oraz Przemysław Ruchlicki, zastępca dyrektora Biura Polityki Gospodarczej KIG.
Webinar poprowadzi Maciej Sadowski – przewodniczący Komitetu ds. Innowacji, Technologii i Różnorodności KIG, CEO Startup Hub Poland.
Zapisz się na webinar
Webinar „Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce” odbędzie się 21 stycznia w godz. 11.00-12.30, na platformie Zoom.
Spotkanie jest bezpłatne, jednak konieczna jest wcześniejsza rejestracja (liczba miejsc ograniczona).
[Zapisz się]
Nasi eksperci
O sprawdzonych metodach dla sklepów internetowych opowiedzą eksperci AWX commerce i Ecometrixo:
Michał Lorenc Jr – dyrektor ds. inwestycji w Grupie 22 S.A., inwestor w obszarze nowej gospodarki, e-commerce i gamingu https://awx.pl/.
Maciej Stodolny – founder w Ecometrixo, gdzie powstało narzędzie do analityki ecommerce oraz właściciel agencji Go2ecommerce specjalizującej się w performance marketingu dla sklepów Internetowych. Od 10 lat współpracuje z największymi e-commercami w Europie i tworzy inbound marketing dla SaaSów, które sprzedaje. W międzyczasie edukuje tych, którzy chcieliby pójść w jego ślady, wykłada na uniwersytecie i prowadzi szkolenia z zakresu e-commerce oraz skutecznych metod promocji i sprzedaży w Internecie. Współpracuje z dwoma funduszami VC, gdzie pełni rolę mentora od sprzedaży Internetowej i skalowania biznesu za pomocą digital marketingu. www.ecometrixo.com www.go2ecommerce.pl
O rynku e-commerce z perspektywy gospodarczej i prawnej opowiedzą eksperci KIG:
Piotr Soroczyński – główny ekonomista KIG. Ma przeszło 20-letnie doświadczenia analityczne jako ekonomista lub główny ekonomista w sektorze finansowym. Pracował w Banku Handlowym w Warszawie, Banku Ochrony Środowiska, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. Ma też doświadczenie w zarządzaniu. Był prezesem zarządu Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych oraz podsekretarzem stanu w Ministerstwie Finansów, odpowiedzialnym za analizy makroekonomiczne, zarządzanie długiem publicznym i rozwój rynku finansowego.
Przemysław Ruchlicki – zastępca dyrektora Biura Polityki Gospodarczej KIG, ekspert Krajowej Izby Gospodarczej w obszarach prawa gospodarczego, prawa UE, podatków, międzynarodowych umów handlowych, funduszy inwestycyjnych i Sektorowych Rad Kompetencji. Wieloletni pracownik kancelarii prawnych i firm doradczych. Brał udział w negocjacji i realizacji dużych, polskich i zagranicznych kontraktów oraz przygotowaniu wniosków o dofinansowanie z PO IG. Do głównych obowiązków w KIG należy udział w konsultacjach projektów aktów prawnych dotyczących prawa gospodarczego.
Prowadzący
Maciej Sadowski – przewodniczący Komitetu ds. Nowych Technologii KIG, współzałożyciel i prezes Fundacji Startup Hub Poland (2012) przyciągającej talenty high-tech z kraju, ośrodków polonijnych oraz 65 krajów regionu i świata do Polski. Analityk inwestycyjny, następnie partner zarządzający funduszy venture capital. Członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego i Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Laureat New Europe 100
https://startuphub.pl/.
Organizatorem webinaru „Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce” jest Krajowa Izba Gospodarcza.