KIG zaprasza na webinar: Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce

Platforma e-commerce wybrana, produkty w sklepie internetowym dodane, system płatności podpięty… i co dalej? Dowiedz się, jak jeszcze lepiej prowadzić firmę w e-commerce i podnosić wartość koszyka. Zapisz się na webinar „Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce”, który odbędzie się 21 stycznia. Eksperci e-commerce pokażą kilka sprawdzonych sposobów na rozwój sklepu w internecie. Wydarzenie organizuje Krajowa Izba Gospodarcza.

Pandemia COVID-19 postawiła przed biznesem nieoczekiwane wyzwania. Firmy, aby utrzymać się na rynku, zaczęły sprzedawać swoje produkty i usługi w Internecie.  Jeśli czytasz ten tekst, to pewnie temat jest Ci bliski. Jedno jest pewne – e-commerce nie jest tylko doraźnym działaniem. Nowy porządek, tzw. new normal właśnie się umacnia. A wraz z nim powinien umacniać się Twój sklep internetowy.

Najtrudniejszy pierwszy rok

Dane mówią, że po pierwszym roku działalności upada 30 proc., a po 5 latach 70 proc. małych i średnich firm (źródło: Euler Hermes). Na dodatek w pierwszym półroczu 2020 roku powstało blisko 5,5 tys. nowych sklepów internetowych. Jednocześnie wykreślono nie więcej niż 2 tys. Obecnie na rynku działa około 40 tys. zarejestrowanych sklepów internetowych, co sprawia, że Polska jest jednym z większych, a na pewno najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków e-commerce w Europie  (źródło: Bisnode).

Jak widać, na rynku jest ogromna konkurencja. Jak w takiej sytuacji przetrwać pierwszy rok w e-commerce? Poznaj 12 skutecznych rad na pierwszych 12 miesięcy Twojego sklepu internetowego. Webinar „Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce” odbędzie się 21 stycznia w godz. 11.00-12.30,  na platformie Zoom.

[Zapisz się]

Jak zrobić naprawdę dobry sklep internetowy?

Podczas webinaru eksperci AWX commerce i Ecometrixo opowiedzą o 12 naprawdę ważnych sprawach dla prowadzenia sklepu internetowego.
Poznasz następujące zagadnienia:

  1. Jak sprawdzić, czy nasz pomysł na biznes jest dobry?
  2. Czy nasz produkt jest na pewno dopasowany do  e-commerce?
  3. Co wybrać marketplace czy sklep własny?
  4. Jak social selling wspiera sprzedaż?
  5. Jak budować politykę cenową, by nie odwróciła się przeciwko nam?
  6. Płatności online
  7. Logistyka, kurierzy, magazynowanie
  8. Jak czytać i analizować dane ze swojego e-sklepu?
  9. Marketing to strata pieniędzy, czy możliwości?
  10. Po co jest segmentacja klientów?
  11. Ścieżka konsumenta – jak do tego podejść?
  12. Ekspansja na rynki zagraniczne


Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce?

Podczas webinaru o gospodarczych i prawnych aspektach rynku e-commerce opowiedzą eksperci KIG: Piotr Soroczyński, główny ekonomista KIG oraz Przemysław Ruchlicki, zastępca dyrektora Biura Polityki Gospodarczej KIG.

Webinar poprowadzi Maciej Sadowski – przewodniczący Komitetu ds. Innowacji, Technologii i Różnorodności KIG, CEO Startup Hub Poland.


Zapisz się na webinar

Webinar „Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce” odbędzie się 21 stycznia w godz. 11.00-12.30, na platformie Zoom.
Spotkanie jest bezpłatne, jednak konieczna jest wcześniejsza rejestracja (liczba miejsc ograniczona).

[Zapisz się]

 

Nasi eksperci

O sprawdzonych metodach dla sklepów internetowych opowiedzą eksperci AWX commerce i Ecometrixo:

Michał Lorenc Jr – dyrektor ds. inwestycji w Grupie 22 S.A.,  inwestor w obszarze nowej gospodarki, e-commerce i gamingu https://awx.pl/.

Maciej Stodolny  – founder w Ecometrixo, gdzie powstało narzędzie do analityki ecommerce oraz właściciel agencji Go2ecommerce specjalizującej się w performance marketingu dla sklepów Internetowych. Od 10 lat współpracuje z największymi e-commercami w Europie i tworzy inbound marketing dla SaaSów, które sprzedaje. W międzyczasie edukuje tych, którzy chcieliby pójść w jego ślady, wykłada na uniwersytecie i prowadzi szkolenia z zakresu e-commerce oraz skutecznych metod promocji i sprzedaży w Internecie. Współpracuje z dwoma funduszami VC, gdzie pełni rolę mentora od sprzedaży Internetowej i skalowania biznesu za pomocą digital marketingu. www.ecometrixo.com  www.go2ecommerce.pl

O rynku e-commerce z perspektywy gospodarczej i prawnej opowiedzą eksperci KIG:

Piotr Soroczyński – główny ekonomista KIG. Ma przeszło 20-letnie doświadczenia analityczne jako ekonomista lub główny ekonomista w sektorze finansowym. Pracował w Banku Handlowym w Warszawie, Banku Ochrony Środowiska, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. Ma też doświadczenie w zarządzaniu. Był prezesem zarządu Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych oraz podsekretarzem stanu w Ministerstwie Finansów, odpowiedzialnym za analizy makroekonomiczne, zarządzanie długiem publicznym i rozwój rynku finansowego.

Przemysław Ruchlicki – zastępca dyrektora Biura Polityki Gospodarczej KIG, ekspert Krajowej Izby Gospodarczej w obszarach prawa gospodarczego, prawa UE, podatków, międzynarodowych umów handlowych, funduszy inwestycyjnych i Sektorowych Rad Kompetencji. Wieloletni pracownik kancelarii prawnych i firm doradczych. Brał udział w negocjacji i realizacji dużych, polskich i zagranicznych kontraktów oraz przygotowaniu wniosków o dofinansowanie z PO IG. Do głównych obowiązków w KIG należy udział w konsultacjach projektów aktów prawnych dotyczących prawa gospodarczego.

Prowadzący
Maciej Sadowski – przewodniczący Komitetu ds. Nowych Technologii KIG, współzałożyciel i prezes Fundacji Startup Hub Poland (2012) przyciągającej talenty high-tech z kraju, ośrodków polonijnych oraz 65 krajów regionu i świata do Polski. Analityk inwestycyjny, następnie partner zarządzający funduszy venture capital. Członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego i Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Laureat New Europe 100
https://startuphub.pl/.

[Zapisz się]

 

Organizatorem webinaru „Jak przetrwać pierwszy rok w e-commerce” jest Krajowa Izba Gospodarcza.