To był kolejny poniedziałek pracy z grupą uczestników programu Warsaw Creative Slam. Ponownie spotkaliśmy się z Agnieszką Cichocką, przedstawicielką partnera programu firmy Huge Thing.
Dziś pracowaliśmy nad modelem biznesowym zgłoszonych pomysłów. Uczestnicy mogli poznać metodę pracy z Business Model Canvas oraz przedyskutować swoje modele w zespołach, a na koniec każdy mógł liczyć na bezcenne indywidualne konsultacje z trenerką.
Business Model Canvas (BMC) to narzędzie wizualizacyjne, które pomoże Ci przedstawiać i testować wymyślone modele biznesowe. Został stworzony przez Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pignera, a obecnie jest używany przez miliony firm na całym świecie.
BMC składa się z dziewięciu bloków, które reprezentują różne aspekty modelu biznesowego firmy. Bloki te to:
- Klienci: kto są Twoi klienci? Jakie są ich potrzeby i wymagania?
- Propozycja wartości: jaka jest wartość, którą oferujesz swoim klientom? Jak pomagasz im rozwiązać ich problemy?
- Kanały dystrybucji: w jaki sposób Twoi klienci otrzymują Twoją wartość?
- Relacje z klientami: jak budujesz i utrzymuje relacje ze swoimi klientami?
- Strumienie przychodów: jak zarabiasz pieniądze?
- Kluczowe zasoby: jakie zasoby potrzebujesz, aby zrealizować swój model biznesowy?
- Kluczowe działania: jakie działania musisz podjąć, aby zrealizować swój model biznesowy?
- Koszty: jakie są koszty związane z realizacją Twojego modelu biznesowego?
To narzędzie możesz użyć na początku drogi i użyć do tworzenia pierwszych modeli biznesowych, ale jest też świetne do pracy do ulepszania ich istniejących modeli biznesowych.
Jeśli szukasz wiedzy i chcesz ulepszać swoje działanie w biznesie sprawdź najbliższe zajęcia w Szkole Kreatywności: