Konkurs AD WO/MAN 2023 rozstrzygnięty. Jerzy Hołub z Mastercard AD Marketerem 2023

W środę wieczorem w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie rozstrzygnięto 12. edycję Konkursu AD WO/MAN. Przedstawiciele agencji reklamowych, mediowych, interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych wybierali w tym konkursie najlepszych w pięciu kategoriach: Agencje mediowe, Agencje reklamowe, Studia produkcyjne, Agencje PR oraz Young.

W kategorii Agencje reklamowe z 167 punktami zwyciężył Kuba Sagan, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Feeders Agency.

Kolejne miejsca zajęli: 2. Bartek Gołębiowski, założyciel i managing partner GONG (153 pkt.) 3. Wojciech Borowski, group CEO McCann Poland (146 pkt.), a nominowani byli również: Michał Dunin, CEO agencji WebTalk (137 pkt.) i Igor Zajda, prezes zarządu Grupy Przestrzeń (116 pkt.).

– Nagradzamy dzisiaj ludzi i oczywiście – gdyby nie wiele osób, to nie byłoby mnie tutaj. Wiemy, jaka ta branża czasami bywa. Często spędzamy tyle samo godzin na projektach, ile na terapiach. Ale jeśli nie wiemy, jak się zachować, zachowujmy się przyzwoicie. Dbajmy o ludzi, którzy z nami pracują. Feeders pokazuje, że można łączyć popkulturę z reklamą. Z małej agencji staliśmy się 70-osobową firmą i nadal chcemy rosnąć – zapewniał na scenie Kuba Sagan, po czym dodał: – W tej branży – obok wielu wyjątkowych ludzi – poznałem też swoją miłość. Dziękuję Ci, Asiu.

W kategorii Agencje mediowe z 174 punktami wygrała Anna Podskarbi, New Business and Marketing Director w EssenceMediacom Poland.

Kolejne miejsca zajęli: 2. Renata Wasiak-Sosnowska, COO w Havas Media Network Poland i CEO Havas Media Poland (162 pkt.) i 3. Michał Strzałkowski, business development director w MediaHub (133 pkt.). Nominowani byli również: Kamil Wiszowaty, prezes Group One Media (117 pkt.) i Adrian Kawecki, CEO Mindshare Poland (107 pkt.).

– Powiedzieć, że jestem zaskoczona, to nic nie powiedzieć – zaczęła Anna Podskarbi. – Jestem też poruszona, co chyba widać. Odbieram to jako taki kudos od branży, był moment, gdy bardzo go potrzebowałam, i go dostałam. Mam nadzieję, że ja też będę mogła wam się kiedyś odwdzięczyć. Możecie na mnie liczyć. Moją dewizą życiową jest: nie firmy pracują z firmami, a ludzie z ludźmi. I tego wam życzę właśnie: dobrych ludzi.

W kategorii Agencje PR z 178 punktami wygrała Agata Zeman, dyrektorka zarządzająca 24/7Communication.

– W takim gronie znakomitych ekspertów byłam przekonana, że nie mam żadnych szans – mówiła na scenie Agata Zeman. – Dziękuję za uznanie i docenienie tego, co robimy z całym zespołem. Mam niesamowity zespół i świetnego szefa. Na tym nie poprzestanę i – mam nadzieję – pozostanę liderką branży.

Kolejne miejsca zajęli: 2. Katarzyna Życińska, prezeska agencji 38 Content Communication (157 pkt.) 3. Ex aequo: Anna Simon, CEO Komunikacja Plus PR i Sebastian Hejnowski, head of eastern EMEA SEC Newgate Group (138 pkt.) Nominowany był również Łukasz Kowalski, zastępca dyrektora zarządzającego MSL (62 pkt.)

W kategorii Studia produkcyjne z 261 punktami wygrała Arleta Robinson, partner & executive producer w Lucky Luciano Pictures.

Kolejne miejsca zajęli: 2. Magda Betlejewska, founder i co-owner Moon Films (141 pkt.) 3. Jan Szczeniowski, producent i właściciel Spokój Film (137 pkt.). Nominowani byli też: Michał Bisaga, producent zarządzający studia Filmokracja (89 pkt.) i Tomasz Dławichowski, partner i managing director w Timecode Film Production (76 pkt.)

Arleta Robinson nie kryła radości: – Super jest być tutaj z wami. Przeczytałam materiały archiwalne dotyczące tej nagrody i wachlarz ludzi nominowanych i nagrodzonych zapiera dech w piersiach. To pionierzy i liderzy tego środowiska. Nie byłoby mnie tutaj, gdyby nie SPR, ta nagroda pokazuje, że nasze stowarzyszenie ma sens i jest potrzebne. Jest w nas siła tworzenia i za to jest ta nagroda. Szczególnie chciałam podziękować Tomkowi Dławichowskiemu, wiceprezesowi SPR. Bez ciebie nie byłoby tej nagrody i gratuluję ci. Nie byłoby mnie tu też bez Lucky Luciano – dla was też jest ta nagroda. I oczywiście chciałam podziękować mojemu mężowi. Kocham cię i dziękuję.

W kategorii Young z 239 punktami wygrała Pablo Dominguez Agregan, group creative director w 180heartbeats + Jung v. Matt. – Muchas gracias – powiedział laureat. – Nie spodziewałem się tego. Dziękuję partnerom i klientom, że po prostu miałem przestrzeń, aby to osiągnąć. Dziękuję bardzo.

Kolejne miejsca w tej kategorii zajęli: 2. Martyna Dałkowska, junior PR consultant w Big Picture (175 pkt.) oraz 3. Agata Wiśniewska, producentka w Moon Films (161 pkt.), a nominowana była również: Małgorzata Ścibiorek, head of cross team indaHash (115 pkt.)

Tytuł AD Marketera roku 2023 trafił do Jerzego Hołuba, Vice President Marketing & Communications – Mastercard. Drugie miejsce zajął Michał Arament, CMO, Marketing Director, Board Member – McDonald’s Polska, a na trzecim miejscu znalazł się Krzysztof Bogacz, Marketing Director – Lotte Wedel.

– Chcę podkreślić, że wszyscy nominowani są fantastyczni i są też dla mnie wzorami do naśladowania – powiedział Jerzy Hołub. – Marketer to jest taka dosyć zabawna postać w świecie marketingu. Jesteśmy skuteczni, jeśli zbudujemy system, który będzie dobrze działał i pracował dla nas. Mam szczęście, że pracuję w ekosystemie, który na to pozwala. W Mastercard stworzyliśmy system, w którym ludzie chcą iść w poniedziałki do pracy. Chciałem podziękować wszystkim agencjom i firmom, które z nami współpracują, i wszystkim osobom – zarówno po stronię agencji, jak i po stronie firmy.

Następnie laureat dodał: – To było profesjonalne podziękowanie. A teraz trochę inne. Mam trójkę dzieci i jest wieczór – i ktoś musi je położyć spać. I chciałbym teraz podziękować mojej żonie, która jest w domu i kładzie właśnie spać trójkę Hołubów, którzy nie znoszą spać.

***

Organizator: Press
Mecenas konkursu: TVN Media
Partner kategorii Agencje reklamowe: Żywiec, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS
Partner kategorii Studia produkcyjne: Škoda Polska
Partner kategorii Agencje PR: PSMM
Partner kategorii Young: Grupa K+Group
Partner kategorii AD Marketer Roku: Burda Media Polska, Dentsu
Partnerzy gali: Centrum Kreatywności Targowa, British American Tobacco, Stock Polska, Cheese Film, Studio Cocosound, Facetpo40.pl
Patroni medialni: Marketer+, Marketing przy kawie, Nowy Marketing, PRoto