Nazwa ma znaczenie!

Za nami kolejna środa z doskonałym szkoleniem w ramach Szkoły Kreatywności. Tym razem uczestnicy szkoły poznawali autorski proces tworzenia nazwy dla swojej marki. Do przeprowadzenia szkolenia zaprosiliśmy Klaudię Rakowską, założycielkę i CEO firmy Have a Nice Name. Przez ponad 16 lat prowadziła działy PR i marketingu w międzynarodowych oraz lokalnych korporacjach, jednocześnie poszerzając swoją wiedzę z zakresu rozwoju osobistego i praw rządzących światem.
Miała przyjemność i przywilej rozwijać swój warsztat strategiczno-komunikacyjny przy takich markach jak Hasbro (producent zabawek i gier planszowych m.in.
Monopoly, Twister, Jenga, My Little Pony, NERF, Play-doh), Discovery Networks (Discovery Channel, TLC), A+E Networks (History, Lifetime), MasterCard, Bacardi Martini, NOKIA, Nike i innych. Miała także zaszczyt przewodzić zespołom wspaniałych ludzi. Ich wspólna praca została uhonorowana zagranicznymi nagrodami i co dla niej ważniejsze – wieloletnim zaufaniem klientów. Gdy świat korporacji przestał ją  spełniać, założyła Have a Good Name, gdzie łączy najbliższe sobie podejście do marketingu – „przyciągaj, nie sprzedawaj” (w świecie znane jako attraction marketing) ze swoim zamiłowaniem do języka jako cudownego narzędzia komunikacji i tym, co dla niej naprawdę ważne – uważnością i wrażliwością na drugiego człowieka. Pomaga przedsiębiorcom odkrywać swoją unikalność oraz mądrze definiować budowane przez nich marki poprzez wnikliwą
eksplorację tego, czym chcą się podzielić ze światem i dlaczego. Pomaga też tworzyć najlepsze (bo w 100% zgodne z klientami) nazwy dla tych marek oraz kluczowe teksty. Na specjalne życzenie prowadzi szkolenia, warsztaty i wykłady z wykorzystania mocy słów i prawa manifestacji w biznesie oraz serdecznej komunikacji, której orędowniczką jest od zawsze.

„Dobry proces, poprzedzający stworzenie nazwy Twojej marki, pozwala Ci zajrzeć w głąb siebie, poczuć swoją markę wszystkimi zmysłami i naprawdę się z nią zaprzyjaźnić. Im mocniejszą masz z nią relację i im więcej o niej wiesz, tym pewniej się z nią czujesz na rynku.”

Klaudia Rakowska, CEO Have a Good Name

Podczas pierwszej części wykładowej spotkania poznaliśmy definicje, które wprowadziły uczestników w autorskie podejście trenerki do tworzenia nazwy. Rozmawialiśmy o tym czym jest dobra nazwa, co wziąć pod uwagę podczas jej tworzenia oraz jak unikać najczęstszych błędów i pułapek w trakcie procesu.

„Nazwa marki to często pierwsza informacja o firmie, którą widzi Twój klient. Dlaczego więc poświęcasz jej tak mało czasu i uwagi, zabierając się za nią na samym końcu i szukając inspiracji u osób, które zupełnie nic nie wiedzą ani o Tobie ani o Twojej marce?”

Klaudia Rakowska

Podczas drugiej części szkolenia uczestnicy zostali przeprowadzeni przez przykładowy proces kreatywny, który konsultant zwykle przeprowadza z klientami, by pomóc im lepiej poczuć swoją markę i w oparciu o dane zebrane w procesie stworzyć najlepszą nazwę.

„Nazwa jest wspaniałym nośnikiem informacji o marce (i energii), a razem z historią i prezentującym wartości marki manifestem tworzy solidny fundament spójnej, autentycznej, a co za tym idzie – skutecznej – komunikacji.”

Klaudia Rakowska

Wierzymy, że dzięki połączeniu wiedzy teoretycznej i wykonaniu ćwiczeń, po których można było zadać pytania dodatkowe i wyjaśnić wątpliwości uczestnicy SK są dziś bliżej stworzenia rozpoznawalnych nazw dla swoich wymarzonych projektów.