Niemal 200 osób spotkało się na pierwszej stacjonarnej konferencji Centrum Kreatywności Targowa. RELACJA

Konferencja „Kreatywność w Biznesie. Jak zmonetyzować swój talent?” to pierwsze tak duże stacjonarne spotkanie społeczności skupionej wokół Centrum Kreatywności Targowa.

Podczas wydarzenia odpowiadaliśmy na pytania: jak łączyć biznes z sektorem kreatywnym? Co w prowadzeniu własnego biznesu jest najważniejsze? Jak nawiązywać relacje biznesowe i współpracować w ramach organizacji?

Uczestników i uczestniczki wydarzenia powitała dyrektorka zarządzająca Centrum Kreatywności Targowa Ewa Janus-Khouri. Pani dyrektor przedstawiła ekosystem jaki tworzy CK Targowa w Warszawie i poza nią. Inicjatywy realizowane są przede wszystkim z myślą o 16. branżach kreatywnych, a swoją ofertę kierowane są do mieszkanek i mieszkańców Pragi Północ, warszawianek i warszawiaków, inicjatyw społecznych, NGO’sów, partnerów CKT i przedstawicieli sektora kreatywnego. Centrum jest największym tego typu miejscem w Polsce.

Pierwsze gościnne wystąpienie przypadło Łukaszowi Kępińskiemu z partnerskiej agencji Tears of Joy. Łukasz podzielił się swoimi osobistymi doświadczeniami i nietypowymi sposobami na zawieranie nowych kontaktów biznesowych i briefów na kampanie promocyjne. Prelekcja pt.: Jak stać się rozpoznawalnym? Budowanie marki osobistej w sektorze kreatywnym wzbudziła ogromne zainteresowanie i wywołała wiele pytań od publiczności, a kolejni prelegenci i paneliści chętnie się do niej odnosili.

Paweł Zawadzki z agencji Lorem Ipsum Team wywołał dyskusję stawiając pytanie o to czy praca w sektorze kreatywnym to praca dla wizjonerów czy wyrobników. Wraz z uczestnikami i uczestniczkami staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie jak łączyć twarde reguły gry biznesowej z pracą artystyczną i czy na pewno proces kreatywny nie daje się usystematyzować. Podczas wystąpienia dyskutowaliśmy także nad tym, co pomaga osiągnąć sukces na styku branży kreatywnej i biznesu. Wg Zawadzkiego są to: szerokie horyzonty, różnorodne zainteresowania, ciekawość świata, otwartość na doświadczenia, odwaga w myśleniu i chęć nieustannej nauki.

Po pierwszych dwóch wystąpieniach Jakub Sito, współprowadzący konferencję i jednocześnie najemca CKT moderował panel, w którym rozwinęliśmy temat kompetencji, które pomagają artystom wchodzącym w świat biznesu. Do panelu zaproszenie przyjęli: Maria Surzycka – Head of video production & creative producer, SHOOTME Visual Artists, laureatka tegorocznej edycji AD WO/MAN w kategorii YOUNG, Tomasz Kolankiewicz – fimoznawca, reprezentujący Biuro Kultury UM st. Warszawy oraz Teresa Chylińska-Kur – Art Director/UX/UI designer w firmie TGHT.

Agnieszka Cichocka, z jednego z najbardziej doświadczonych polskich Venture Capital – Huge Thing opowiedziała o trendach w ArtTechu oraz starała się obalić największe mity dotyczące inwestowanie w sztukę, m.in. mówiące o tym, że sztuka jest najbezpieczniejszą inwestycją; po drugie, że inwestycja w sztukę to tylko zakup dzieła i po trzecie, żeesteśmy w stanie przewidzieć jak zachowa się rynek sztuki cyfrowej w najbliższym czasie. Prelegentka podsumowując trendy na 2023 wspomniała kilka wydarzeń, które wskazują kierunek rozwoju Art Tech. I tak np. Centrum Pompidou wraz z początkiem 2023 roku, jako pierwsza instytucja zajmująca się sztuką nowoczesną i współczesną, pozyskała grupę prac zajmujących się relacjami między blockchainem a twórczością artystyczną, w tym swoje pierwsze NFT. 12 innych muzeów zostało wybrane do udziału w laboratorium innowacji, którego celem jest edukacja i wdrażanie instytucji do Web3, z naciskiem na wykorzystanie technologii blockchain.

Ostatnia z prelekcji przygotowana przez Magdalenę Petryniak z firmy Story Seekers zawierała elementy warsztatowe. Uczestnicy zostali zaproszeni do eksperymentu, dzięki któremu poznali silę uważności w kontaktach osobistych i biznesowych oraz metodę budowania wartościowej oferty i relacji z klientami.

Kulminacyjnym momentem wydarzenia było ogłoszenie programu realizowanego we współpracy z Urzędem Miasta Warszawy pod nazwą WARSAW CREATIVE SLAM. Założenia programu przedstawiła Ewa Janus-Khouri. WCS to program adresowany do wszystkich osób działających lub planujących przedsięwzięcia i projekty biznesowe w sektorze kreatywnym, a także do absolwentów_absolwentek i studentów_studentek szkół artystycznych z Warszawy. Młodzi kreatywni mają możliwość przedstawić swój projekt, pomysł na biznes i uzyskać wsparcie w dopracowaniu pomysłu podczas trwania programu. Dla najlepszych pomysłów i projektów przewidziane są nagrody. Szczegóły programu oraz terminarz znajduje się tu: https://cktargowa.pl/warsaw-creative-slam/

Kolejna okazja na spotkanie w gronie kreatywnych myślących przedsiębiorczo osób już 31 maja podczas drugiego stacjonarnego spotkania. Na wydarzenie Kreatywność w biznesie – MEETUP#2 można się rejestrować pod linkiem: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/kreatywnoscwbiznesie2

Atmosfera podczas wydarzenia była niemal świąteczna, bowiem pierwszy raz odkąd prowadzimy zajęcia Szkoły Kreatywności mogliśmy się spotkać ze społecznością Szkoły osobiście. Uczestnicy mieli możliwość po każdym wystąpieniu i po panelu zadać pytanie prelegentom i prelegentkom. Eksperci chętnie odpowiadali na wszystkie pytania. Pytań było tak wiele, że na część odpowiedzi były udzielane już w kuluarach i w trakcie networkingu. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wydarzenia:

ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA RELACJI: