Po kilku miesiącach pracy kandydatów, jurorów oraz ekspertów i edukatorów mogliśmy poznać zwycięzców pierwszej edycji programu programu akceleracyjnego Warsaw Creative Slam.
WYNIKI WARSAW CREATIVE SLAM 2023:
FINALIŚCI i FINALISTKI
Justyna Drobkiewicz (MUZIO)
Stanisław Plewniak (MUZIO)
Stanisław Pyrka (XDCC.pl)
Magdalena Głogowska (PORTRECISTKA ZWIERZĄT)
Magdalena Stuchlik (CIEKAWSKIE DZIECIAKI)
Wojciech Stuchlik (CIEKAWSKIE DZIECIAKI)
Oceniając finalistów jury wzięło pod uwagę:
- innowacyjność pomysłu
- szanse na skalowanie projektu, a także oceniało
- rozwój projektu w trakcie programu
- zaangażowanie w poszczególne etapy programu akceleracyjnego.
- na ocenę wpływ miało także przygotowanie i finałowe wystąpienie podczas Meetupu w dniu 20 września 2023 roku.
WYRÓŻNIENIE
PROJEKT AQUSPOT: Magdalena Kaleta i Kamila Kotnis
Jury postanowiło docenić idee jaka stała za projektem AQUASPOT, którego misją jest popularyzacja zbierania i wykorzystywania wody deszczowej w eleganckich, modułowych zbiornikach nadających się do wykorzystanie w już istniejących ogródkach i budynkach, w nowoprojektowanych oraz w przestrzeni publicznej.
III MIEJSCE
PROJEKT NFC WEAR: Adam Kantorowicz i Mariusz Hamed
Nagrody:
- warsztaty strategiczno-kreatywne
- materiały graficzne o łącznej wartości 15 tys. złotych ufundowane przez Tears of Joy
Trzecie miejsce zajął projekt NFC WEAR z pogranicza świata cyfrowego i materialnego, pozwalający na głębszą identyfikację marki artysty z markami np. odzieży i akcesoriów. Produkt ten będzie dawał także wyjątkową możliwość potwierdzania autentyczności produktu z którym zostanie powiązany. NFC Wear to inteligentne gadżety i akcesoria wykonane z gumy, które wykorzystują technologię NFC do interakcji z użytkownikami. Użytkownik otrzymuje możliwość personalizacji, ciekawych doświadczeń i łatwego dostępu do informacji poprzez produkt NFC WEAR. Produkty są wykonywane z gumy (specjalnej i wynalezionej pod ten produkt), a więc mogą to być naszywki to ubrań, ale też inne rzeczy, produkowane z gumy.
II MIEJSCE
PROJEKT TUBO – Daniel Suchocki
Nagrody:
- 6 miesięcy korzystania z biura na Smolnej ufundowane przez warszawskie Centrum Przedsiębiorczości Smolna
- szkolenie z zakresu strategii komunikacji ufundowane przez Sito Strategy
Drugie miejsce zajął projekt meblowy TUBO. To modułowy system, z którego błyskawicznie można złożyć niemal dowolny mebel zwłaszcza na cele eventowe. Produkowany zgodnie z trendem gospodarki cyrkularnej produkt może być szybko i łatwo skalowalny, a jego realizację można przeprowadzić w niemal każdym miejscu na świecie. Doceniono estetykę, łatwość w produkcji i dostosowywaniu do potrzeb potencjalnych klientów oraz fakt wykorzystywania tworzyw wtórnych. Jury zwróciło uwagę, że jest to w zasadzie już funkcjonujący projekt – pierwsze realizacje dla klientów wydarzyły się w trakcie trwania programu Warsaw Creative slam – dający się sprawnie skalować i popularyzować.
I MIEJSCE
PROJEKT SHADE – Bartosz Wyszyński, Michał Rusnarczyk, Sefa Sagir, Wiktor Kraśnicki
Nagrody:
- półroczny Staż Inspiracji ufundowany przez Centrum Kreatywności Targowa/Krajowa Izba Gospodarcza
- biuro dla zespołu w Centrum Kreatywności Targowa na 6 miesięcy, ufundowane przez Centrum Kreatywności Targowa/Krajowa Izba Gospodarcza
- potencjalna współpraca z Ekipa Investment
Pierwsze miejsce zajął projekt SHADE stwarzający pomost pomiędzy sztuką materialną a cyfrową. Projekt ma na celu tworzenie innowacyjnego zestawu narzędzi dla interaktywnych instalacji multimedialnych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Najnowocześniejsze technologie w formie modułowych komponentów umożliwią prezentację i interakcję na niespotykanym dotąd poziomie.
Modułowa architektura zapewnia skalowalność usług, jednocześnie utrzymując indywidualne podejście. Pierwsze realizacje grupa zgłaszająca ma już za sobą. Swój produkt adresuje do agencji eventowych i reklamowych, producentów wydarzeń i konferencji, instytucji kulturalnych, teatrów, a także szkół i uczelni. Zgłaszający już z ww organizacjami współpracują. Do realizacji zamierzeń niezbędne będzie jednak zainwestowanie w odpowiedni sprzęt i stworzenie przestrzeni do eksperymentowania i wdrażania pomysłów. Przewidywane finansowanie to zarówno pozyskanie inwestycji i dotacji na innowacyjne projekty, jak i późniejsza współpraca z klientami.
Jury doceniło gotowość projektu do funkcjonowania na rynku oraz fakt, że daje on nowe możliwości twórcom, artystom i realizatorom na pracę nad zupełnie nową jakością swoich prac, tworzenie nowych, wielopoziomowych immersyjnych doświadczeń. Zespół zgłaszający był niezwykle zaangażowany w program i przedstawił przekonujący pitch podczas finałowego wystąpienia.
Finalistom_Finalistkom i Laureatom serdecznie gratulujemy!
Program jest organizowany przez Centrum Kreatywności Targowa i współfinansowany przez Biuro Kultury UM St. Warszawy.
Partnerami Warsaw Creative Slam są: Krajowa Izba Gospodarcza, Ekipa Investments, Huge Thing, Tears of Joy, Jakub Sito
Kolejny program Warsaw Creative Slam ruszy w marcu 2024 r.
Zapraszamy do obejrzenia relacji: