To już tradycja – spotkania w cyklu Meetup Kreatywny – Kreatywność w Biznesie to święto wiedzy, networkingu i wymiany doświadczeń branż sektora kreatywnego. W serdecznej atmosferze tworzonej przez zespół Centrum uczestnicy tej serii konferencji mają wyjątkową możliwość wysłuchania prelekcji, ale także swobodnego zadania pytań i polemizowania z prelegentami.
Wiosną Centrum Kreatywności Targowa we współpracy z UM st. Warszawy ogłosiło program akceleracyjny dla warszawskiego sektora kreatywnego. We wrześniu mogliśmy posłuchać finalistów pierwszej edycji programu. Laureaci zostaną zaprezentowani na grudniowej konferencji podsumowującej.
Warsaw Creative Slam wystartował oficjalnie podczas konferencji „Kreatywność w biznesie – jak zmonetyzować swój talent?” w kwietniu br. Jest to program adresowany do wszystkich osób działających lub planujących przedsięwzięcia i projekty biznesowe w sektorze kreatywnym. Młodzi kreatywni mieli możliwość przedstawić swój projekt, pomysł na biznes i uzyskać wsparcie w dopracowaniu pomysłu podczas trwania programu. Dla najlepszych pomysłów i projektów przewidziane są nagrody i wsparcie w dalszym rozwoju.
Dajemy szansę pomysłodawcom i właścielkom firm na „bezbolese” zweryfikowanie swoich założeń przed próbą wyjścia ze swoim biznesem na rynek. W ramach Warsaw Creative Slam wybrani, finałowi uczestnicy i uczestniczki biorą udział w warsztatach akceleracyjnych, które dają im narzędzia do pracy nad swoimi biznesami, ale też możliwość indywidualnej konsultacji pomysłów. Uczą się tez prezentować pomysły w rozmowach z potencjalnymi inwestorami – czego efektów mogliśmy doświadczyć podczas ostatniego MeetUpu Kreatywnego
Ewa Janus-Khouri, dyr. zarządzająca CKT, przewodnicząca jury Warsaw Creative Slam
Bogaty program i doskonali eksperci
Magdalena Miernik, adwokatka, mediatorka i założycielka firmy prawniczej Lookreatywni Law For Creatives, zaprezentowała praktyczne case studies z zakresu prawa autorskiego w biznesie kreatywnym. Ekspertka wymieniła też największe zagrożenia, na które narażani są szczególnie przedsiębiorcy w branży kreatywnej.
Następnie mieliśmy przyjemność wysłuchać Kamila Bolka, eksperta w dziedzinie influencer marketingu oraz YouTube. Jego prelekcja na temat ekonomii twórców w erze digitalu była nie tylko interesująca, ale także odkrywcza. Dowiedzieliśmy się, że kreatywność ma ogromny potencjał biznesowy i należy go szukać w nieoczywistych obszarach i rozwiązaniach.
Szymon Michalski, współzałożyciel studia Cosmic Dreams i najemca Centrum Kreatywności targowa, podzielił się swoimi fascynującymi doświadczeniami w tworzeniu gier i tym, jak przekształcił swoje marzenie w rozwijający się biznes. Jego case study to inspiracja dla wszystkich, którzy marzą o sukcesie w branży gier, zwłaszcza, że Szymon dzielił się nie tylko sukcesami, ale także opowiedział o porażkach i frustracjach młodego przedsiębiorcy.
Następnie Artur Roguski, digital content & innovation manager w agencji Focus Nation, rzucił światło na różnice w DNA poszczególnych mediów społecznościowych i ich wpływ na komunikację przedsiębiorców oraz poszczególnych branż. Wskazał, co się sprawdziło, a co stało się chwilową modą, w którą nie warto inwestować, ani czasu, ani budżetu.
Na koniec, Paweł Dudek, menedżer rozwoju biznesu i zarządzania zmianą, podzielił się swoim ogromnym doświadczeniem i wiedzą na temat nawiązywania i utrzymywania cennych kontaktów biznesowych.
Wystąpienia finalistów Warsaw Creative Slam
Ten dzień wyjątkowy dla grupy osób, która dotarła do finału WCS i przez ostatnie miesiące spotykała się na warsztatach, których celem była weryfikacja pomysłów na biznes oraz m.in. praca nad modelem biznesowym czy wystąpieniami. Podczas konferencji mogliśmy wysłuchać prezentacji pitchingowych ośmiu bardzo różnorodnych pomysłów – od branży edukacyjno-wydawniczej, przez nowoczesne rozwiązania dla marketingu, po ekologiczne projekty małej architektury.
Wydarzenie było zorganizowane we współpracy z Biurem Kultury Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Dziękujemy wszystkim prelegentom: Magdalena U. Miernik, Pawel Dudek, Szymon Michalski, Artur Roguski oraz partnerom: Urząd m.st. Warszawy, Krajowa Izba Gospodarcza, Kuba Sito z Sito Strategy i Chillizet, Lookreatywni Law For Creatives, Cosmic Dreams
Działalność edukacyjna Centrum Kreatywności Targowa od ponad 3 lat wspiera młode startup’erki i młodych pracowników z sektora kreatywnego w pozyskiwaniu niezbędnych umiejętności przy prowadzeniu firmy i rozwijaniu swojej marki.
Kluczowym programem edukacyjnym jest Szkoła Kreatywności, dzięki której już niemal 1,5 tys. osób mogło wziąć udział w bezpłatnych czterogodzinnych szkoleniach z kluczowych dziedzin rozwijających przedsiębiorczość i kompetencje biznesowe. Aktualny program i zapisy są dostępne na stronie: https://cktargowa.pl/szkola-kreatywnosci/